زنان ...

پریسا تیس:

در لغت به معنای" فرشته و زیبا".٬همسر داریوش دوم که پا به پای همسر و دختر به جنگها میرفت و پیکار میکرد.

 

آمسترس:

در لغت به معنی "هم اندیش و پشتیبان و یار"٬ دختر داریوش دوم که پا به پای پدر در نبردها میجنگید.

 

کُردیه:

خواهر خردمند بهرام چوبین(در دوره ساسانیان).

بهرام چوبین که یکی از اهالی شهر خفر جهرم و از کردان بوده،و خواهر "بهرام" به نام "کردیه" همسر "اردشیر بابکان" بوده است. "کردیه"پس از برادرش ، فرماندهی را به دست میگیرد و در میدانهای نبرد آنچنان بی باکی و شایستگی از خود نشان میداد که همگان رابه ستایش وامیدارد. او در رده سپهسالاری سپاه برادرش در جنگ تن به تن با "تور" فرمانده نیروی خاقان چین، او را شکست میدهدو سپاهش را تار و مار میکند.

 

 

سوسن :

"ملکه سوسن" همسر یزد گردسوم که بنا به درخواست او، یزدگرد شهر "جی" را که بعده ها بنام "یهودیه" شهرت گرفت،بنا کرد و در آن مکان دین یهود (یهودیان)را سکنا داد. محله یهودی نشین همدان را هم همین ملکه بنا نمود.در" لنجان" نزدیک های اصفهان،یک مرکز دیگری موجود می باشد که از آثار همین ملکه می باشد که با نام جدید بنام "پیربکران" نام گزاری شده است."پیربکران" شهر کوچکی در مرکز ایران(30کیلومتری غرب اصفهان) است و مقدس ترین عبادت گاه یهودیان در این شهراست.

پروفسور "هرتسل" باستان شناس آلمانی در یاداشت های خود در کتابی بنام تاریخ باستان شناسی ایران می گوید: (( درمنطقه ی فلاورجان اصفهان اثردیگری از ملکه سوسن همسر یزد گرد سوم یافتم که بنام "پیربکران"خوانده میشود.))



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:, | 11:48 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |
  • فال روزانه
  • آریس پیکس