تن کاته: مسی در روزهای خوب و بد، رونالدینیو را الگویش قرار می داد

کمک مربی بارسلونا در صحبت هایی به مروری بر روابط خوب وصمیمانه بازیکنان بارسا در سالهای اخیر پرداخته

ronaldino-messi
football bible

- تن کاته، کمک مربی بارسلونا در سالهای نه چندان دور در صحبت هایی به این نکته اشاره کرده که رونالدینیو همواره یک الگوی بزرگ برای لیونل مسی بوده است. هنک تن کاته در گفتگو با مجله هلندی VI دراین باره به تاثیرگذاری بازیکنان برزیلی در بارسلونا صحبت کرده و گفته:« بازیکنان برزیلی مثل رونالدینیو و دکو (که ملیتی پرتغالی داشت) زمانی که مسی تنها 17 ساله بود مستقیما از او استقبال می کردند و به او کمک می رساندند ولی او با سیلوینیو چندان خوب نبود و زمان زیادی را با او نمی گذراند.»

 

تن کاته ادامه داد:« رونالدینیو و دکو معمولا در سالن بدنسازی، پابرهنه فوت- تنیس بازی می کردند. آنها بازیکنان باتجربه رختکن تیم بودند »

تن کاته که در طول سالهای 2003 تا 2006 دستیار فرانک ریکارد در بارسلونا بود، یکی از شاهدان رشد و پیشرفت مسی در تیم کاتالان بود. او درادامه صحبت هایش گفت:« در بازی دوستانه مقابل پورتو، نه من و نه فرانک ریکارد مسی را نمی شناختیم. او 16 سال سن داشت و بازیکن تیم جوانان بی بود. تکسیکی بگیرستاین خیلی از اوتعریف کرده بود و ما هم تصمیم گرفتیم تا در ده دقیقه آخر بازی او را به میدان بفرستیم.این آخرین حضور او در ترکیب تیم بود. ولی بازی فوق العاده ای را انجام داد.من و فرانک همدیگر را نگاه کنیم و حتی نمی توانستیم کلمه ای حرف بزنیم. فردای آن روز به جیووانی فان برونهورست زنگ زدم و به او گفتم که ستاره آتی باشگاه بارسلونا را دیدم. این اولین و آخرین باری بود که من چنین حرفی زدم.»

او در تمجید از مسی ادامه داد:« بازیکنی مثل مسی رابه مراتب بیشتر از کریستیانو رونالدو دوست دارم؛ چون خاکی تر است.  او به انسانهای عادی نزدیک تر است. در داخل و خارج از زمین چمن فروتن است. الان او متعهد تر و با انگیزه های به مراتب بیشتری بازی می کند. درگذشته مسی برای شکستن رکورد گرد مولر پیش می رفت. او می داند که چه در انتظارش است و به عنوان یک بازیکن حرفه ای چه باید بکند ولی به سرو صدا و تبلیغات نیازی ندارد.»

تن کاته در بخش پایانی صحبت هایش گفت:« زمانی که اتوئو و رونالدینیو در تیم بودند، مسی گلهای زیادی نمی زد ولی راستش را بخواهید حتی فکرش را هم نمی کردم که او در سال 2012 به این تعداد گل برسد.»

 



تاريخ : شنبه 29 دی 1391برچسب:, | 8:17 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
  • فال روزانه
  • آریس پیکس