مورخان اروپايي نبرد ژوئيه 513 پيش از ميلاد در داكيه را از بزرگترين رويدادهاي دنياي باستان و نخستين پيشروي نظامي بزرگ و عميق شرق (آسيا) در غرب (اروپا) بشمار آورده اند.
تقویم تاریخ
براستی چرا این روزها در تقویم ما جایی ندارد!!؟؟


پيروزي بزرگ 
ارتش ايران در ديشيا، و تصرف روماني و مولدوا تا اوكراين


ژوئيه سال 513 پيش از ميلاد، و طبق محاسبات تقويمي مورخان اروپايي؛ 13 ژوئيه ( 23 تيرماه ) ارتش ايران نيروهاي كنفدراسيون گتائه Getae را در كنار دانوب جنوبي، منطقه داكيه Daci =Dacia (تلفظ انگليسي: دي شيا = روماني امروز) شكست داد و سراسر بالكان شرقي را ضميمه قلمرو ايران ساخت (بالكان به معناي رشته كوههاي جنگلي، منطقه اي است كوهستاني شبه جزيره شكل در جنوب شرقي اروپا، از درياي آدرياتيك تا درياي سياه).
به فرمان داريوش بزرگ، ارتش ايران به فرماندهي سپهبد بغابيش (بغابيشه) براي سركوب سيتي ها از درياي مرمره گذشته و پاي به اروپا نهاده بود. حاكمان محلي براي ايستادگي در برابر نيروهاي ايران كه مركب از هشتاد هزار تن بودند كنفدراسيون «گتائه» را تشكيل داده بودند كه پس از چند روز نبرد، 13 ژوئيه شكست خوردند و روماني و مولداوي (مولدواي امروز) تا اوكراين از آن ايران شد. داريوش اين پيروزي، و دليل لشكركشي به اروپا را در كتيبه اي شرح داده و مناطق متصرفه را نام برده است. 
هرودوت در كتاب چهارم و عمدتا در صفحه 93 اين كتاب به شرح جنگ دي شيا (داكيه) پرداخته و استرابو منطقه مفتوحه ايران در پيروزي داكيه را «دائويDaoi» ناميده است - منطقه اي كه رومي ها آن را در جنگهاي سال 101 تا 106 ميلادي تصرف و سپس «رومانيا» خوانده شده است. مورخان اروپايي نبرد ژوئيه 513 پيش از ميلاد در داكيه را از بزرگترين رويدادهاي دنياي باستان و نخستين پيشروي نظامي بزرگ و عميق شرق (آسيا) در غرب (اروپا) بشمار آورده اند.
داريوش بزرگ دو سال پيش از جنگ «دي شيا (روماني)»، در سال 515 پيش از ميلاد كار ساختن تخت جمشيد را آغاز كرده بود.

 



تاريخ : جمعه 28 تير 1392برچسب:, | 8:12 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

بابک : پدر کوچک ، جد اردشیر ، پسر ساسان
باپوک : کولاک ، نامی کردی
باربد : پرده دار ، موسیقی دان و نوازنده دربار خسرو پرویز
بارمان : لایق - نام سردار افراسیاب
بامداد : پگاه ، سپیده دم - نام پدر مزدک
بامشاد : کسی که در سحرگاهان شاد است - نوازنده مشهور دربار ساسانیان
بانو : خانم ، ملکه ، لقب آناهیتا الهه نگهبان آب
بختیار : خوشبخت ، خوش اقبال - استاد رودکی در موسیقی
برانوش : مهندس رومی که پل شوشتر را در زمان شاپور ساسانی
بردیا : پسر کورش و برادر کمبوجیه
برزو : بلند قامت - پسر سهراب و نوه رستم دستان
برزویه : طبیب مشهور انوشیروان و مترجم کلیله ودمنه از هندی به پهلوی
برزین : بلند و تنومند - ازپهلوانان ایران - نام پسر گرشاسب
برمک : از وزیران ساسانی - نام اجداد و نگهبانان آتشکده بلخ
بزرگمهر : خورشید بزرگ - نام وزیر دانشمند انوشروان ساسانی
بنفشه : گلی رنگارنگ و زینتی با عمر نسبتا طولانی
بوژان : رشد کرده - نامی کردی
بویان : خوشبو - مامی کردی
بهار : شکوفه و گل - سه ماه اول سال شمسی
بهارک : بهار کوچولو
بهاره : بهاری
بهتاش : خوب ومانند
بهداد : نیک آفریده شده
بهرام : پیروز ، ایزد پیروزی درآئین زردشت ، لقب برخی از پادشاهان ساسانی
بهدیس : خوش رنگ ، خوشگل
بهرخ : زیبا چهره ، قشنگ
بهرنگ : خوش رنگ
بهروز : خوشبخت ، نیکبخت
بهزاد : نیک نژاد - مینیاتوریست مشهور صفویان - نام اسب سیاوش
بهشاد : خوشحال وشاد
بهمن : نیک اندیش - برف انبوه که از کوه فرو ریزد - جانشین اسفندیار
بهناز : خوش ناز‌، باناز ، طناز
بهنام : نیک نام
بهنود : سلامت ، عافیت
بهنوش : کسی که نیک مینوشد
بیتا : بی همتا ، بی مانند
بیژن : ترانه خوان ، جنگجو - پسر گیو و دلداده منیژه



تاريخ : جمعه 28 تير 1392برچسب:نام های باستانی ایران , نام های باستانی , نام های اصیل ایرانی , نام های فارسی , نام های پارسی, | 8:8 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

امروز سالگردشه .

فقط ازتون میخوام صلوات و فاتحه براش بفرستید ...



تاريخ : جمعه 28 تير 1392برچسب:, | 1:33 قبل از ظهر | نویسنده : باربد |

 

 

 

 

عزیزم چرا اینجوری واستادی ؟؟؟ دِ مثل یه مرد واستا !!! 

مگه نگفته بودی از ایران خوشت نمیاد؟؟؟

مگه نگفته بودی با اختلاف زیاد می بریم؟؟؟

مگه اون بازیکنت نبود که می گف کاری می کنم نکونام خون گریه کنه ؟؟؟

کوووووووووو پــــــــ  ؟؟؟؟؟

 

سرمربی کره نشنیده که میگن

هرکی با دم شیر در افتاد , وَر افتاد! 

 

همه ی بازی یه طرف حرکت آخر کیروش چار طرف !!!!

خدایییی جیگرم حال اوومد !!!

 

 

 



تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, | 10:26 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 افتخارات رشت...
پروفسور سمیعی:
او در سال 1351به درجه پروفسوری جراحی مغز واعصاب نایل شد واز آن جا که جراحی مغز به دلیل فوق العاده پیچیده بودن آن وارتباط با اعصاب حسی و حرکتی در سایر اندام ها به خصوص صورت تاثیرداشت و انجام عمل جراحی نیز با عوارضی همراه بوده همین عامل موجب شده تا او برای رفع این نقیصه و بخشیدن زندگی سالم و کاهش آلام ورنج همنوعانش دست به مطالعات گسترده ای در خصوص ساختار پیچیده مغز بزند تا بلکه روشی بیابد تا هم عوارض عمل جراحی پس از مغز کاهش یابد وبه صفر برسد وهم این که انسان ها به زندگی توام با سلامت باز گردند .
داستان چنین رقم خورد که توانست در پی سلسله مطالعات و تحقیقات علمی ، نخستین جراحی میکروسکوپی مغز را در سال 1356در دنیا ابداع و به سرانجام برساند و پشت بند آن هم وی اولین پزشکی بود که توانست عمل جراحی قاعده جمجمه را در دنیا ابداع کند ، که مورد توجه جراحان تراز اول دنیا قرار گیرد .

عطش پروفسور به خدمت وصفتی هم چون خورشید واقیانوس داشتن موجب شد تا در وگهر های دانش و تجربه خویش را درقالب برگزاری ها ی دوره های آموزشی به دیگر جراحان دنیا انتقال دهد .

برای ایرانیان دنیا همین بس که با همت پروفسور سمیعی امروزه در تمام کشور های جهان انجمنی تحت عنوان جراحان قاعده جمجمه با 1200جراح حاذق تشکیل شده که هر سال در قالب کنگره علمی ، جراحی قاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن به شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسورهستند و با استفاده از دوربین های مدار بسته به صورت مستقیم عمل جراحی وی را مشاهده و باتکنیک های جدید پزشکی و آموزشی می بینند .
پروفسور سمیعی که دردهه 1350تصمیم گرفت تخصصی ترین بیمارستان جراحی مغز را در شهر هانوفر آلمان که معماری آن شبیه مغز انسان است را تامین کند و خوشبختانه در این کار هم موفق شد .پروفسور سمیعی در سال 1367کرسی جراحی مغز واعصاب هانوفر آلمان را پذیرفت وهمزمان با عنوان ریاست فدراسیون جهانی انجمن های قاعده جمجمه برگزیده شده در این سال صدراعظم آلمان به پاس خدمات وی د رجراحی مغز واعصاب نشان درجه یک دولت آلمان غربی را به وی اعطا نمود .
پروفسور سمیعی مجموعه ادبیات علمی خودرا تاکنون د رقالب 13 کتاب و بیش از 200مقاله علمی منتشر کرده که مهم ترین مرجع برای جراحان مغز واعصاب دنیا به شمار می آید .
پروفسور سمیعی ، در خصوص این که مهم ترین اهدافش از آموزش متخصصان ایرانی چیست گفت :« می خواهم تازه های پزشکی در زمینه مغز واعصاب هر چه سریع تر به کشور عزیزم ایران منتقل شود .»

شده که هر سال در قالب کنگره علمی ، جراحی قاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن به شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسورهستند و با استفاده از دوربین های مدار بسته به صورت مستقیم عمل جراحی وی را مشاهده و باتکنیک های جدید پزشکی و آموزشی می بینند .
پروفسور سمیعی که دردهه 1350تصمیم گرفت تخصصی ترین بیمارستان جراحی مغز را در شهر هانوفر آلمان که معماری آن شبیه مغز انسان است را تامین کند و خوشبختانه در این کار هم موفق شد .پروفسور سمیعی در سال 1367کرسی جراحی مغز واعصاب هانوفر آلمان را پذیرفت وهمزمان با عنوان ریاست فدراسیون جهانی انجمن های قاعده جمجمه برگزیده شده در این سال صدراعظم آلمان به پاس خدمات وی د رجراحی مغز واعصاب نشان درجه یک دولت آلمان غربی را به وی اعطا نمود .
پروفسور سمیعی مجموعه ادبیات علمی خودرا تاکنون د رقالب 13 کتاب و بیش از 200مقاله علمی منتشر کرده که مهم ترین مرجع برای جراحان مغز واعصاب دنیا به شمار می آید .
پروفسور سمیعی ، در خصوص این که مهم ترین اهدافش از آموزش متخصصان ایرانی چیست گفت :« می خواهم تازه های پزشکی در زمینه مغز واعصاب هر چه سریع تر به کشور عزیزم ایران منتقل شود .»



تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, | 9:25 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 همواره نگهبان کیش یزدان باش، اما هیچ قومی را وادار مکن که از کیش تو پیروی کند و پیوسته به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیش که میل دارد پیروی کند.

 

 

 

***

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

فرمان دادم بدنم را بدون تابوت ومومیایی به خاک سپارند

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

تـا تـکــه تـکــه ی بـدنـم قـسـمـتـی از خـاک ایـران شــود

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

***

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

منم کورش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه بابـِل، شاه سومر و اَکـَد...، شاه چهار گوشه ی جهان

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

***

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. وضع داخلی بابل و جایگاه های مقدسش قلب مرا تکان داد 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

***

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

من برای صلح کوشیدم

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

***

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

من برده داری را بر انداختم، به بدبختی آنان پایان بخشیدم. 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

***

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

فرمان دادم که همه ی مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

***

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. 


 
 
 
 
 

 

 

***
«من از عقرب نمی‌ترسم، ولی از نیش می‌ترسم! // از آن گرگی که می‌پوشد لباس میش می‌ترسم!»

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:, | 4:5 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 دربارهٔ کودکی و جوانی کوروش و سال‌های اولیهٔ زندگی او روایات متعددی وجود می‌دارد؛ اگرچه هر یک سرگذشت تولد وی را به شرح خاصی نقل کرده‌اند، اما شرحی که آنها دربارهٔ ماجرای زایش کوروش ارائه داده‌اند، بیشتر شبیه افسانه‌است. هرودوت در مورد دستیابی کوروش به قدرت، چهار داستان نقل می‌کند. ولی فقط یکی از آنها را معتبر می‌داند که این داستان هم از نظر داندامایف دارای عنصرهای فولکلور است.طبق نظر گزنفون از قرن پنجم تا چهارم پیش از میلاد مسیح یک سلسله داستان‌های متفاوت دربارهٔ کوروش نقل می‌شده‌است.

بنا به گفتهٔ هرودوت، آستیاگ (پدربزرگ کوروش) شبی در خواب دید که از دخترش آنقدر آب خارج شد که کشور ماد و تمام آسیا را غرق کرد. مغها خواب وی را چنین تعبیر کردند که فرزند دخترش روزی بر تمام آسیا چیره خواهد شد. از این روی، وی دخترش ماندانارا به یکی از بزرگان پارس به زناشویی داد. پس از تولد نوه‌اش، وی خواب دیگری دید که تاکی از بدن ماندانا روئیده و تمام آسیا را فراگرفته‌است پس او فرزند دخترش را به یکی از بستگانش به نام هارپاگ سپرد و دستور داد که کودک را نابود کند. هارپاگ، کوروش را به یکی از چوپان‌های شاه به نام میترادات (مهرداد) داد و از او خواست که وی را به دستور شاه به کوهی در میان جنگل رها کند تا طعمهٔ ددان گردد. چوپان کودک را به خانه برد. وقتی همسر چوپان به نام سِپاکو از موضوع باخبر شد، با ناله و زاری به شوهرش اصرار ورزید که از کشتن کودک خودداری کند و بجای او، فرزند خود را که تازه زاییده و مرده بدنیا آمده بود، در جنگل رها سازد. چوپان نظر همسرش را پذیرفت و جسد مردهٔ فرزندش را به مأموران هارپاگ سپرد و خود سرپرستی کوروش را به گردن گرفت. هارپاگ هم جسد پسر چوپان را با اسمی دیگر در مقبرهٔ شاهی دفن کرد.

سال‌ها بعد هنگامی که کوروش ده ساله شده بود و با کودکان بازی می‌کرد، آن کودکان وی را به عنوان پادشاه برگزیدند. وی در میان بازی، دستور داد یکی از کودکان را تنبیه کنند. پدر آن پسر به نام آرتمبارس نزد آستیاگ شکایت کرد و اظهار داشت که یکی از بردگان وی فرزند درباریان را چوب زده‌است. کوروش را نزد آستیاگ فرستادند تا تنبیه شود. شاه با مشاهدهٔ کوروش و شباهت وی با افراد خانواده چنین سوءظن برد که مبادا او کوروش نوهٔ خودش باشد. شاه چوپان را تهدید کرد که اگر حقیقت را نگوید شکنجه خواهد شد و وی حقیقت را بیان داشت. پس از آن، شاه هارپاگ را احضار کرد و از وی پرسید: «طفل دخترم را که به تو سپرده بودم، چگونه کشتی؟» هارپاگ با دیدن چوپان پاسخ داد که: «پس از آنکه طفل را به خانه بردم، خواستم طوری رفتار کنم که امر تو اجرا شده باشد و قاتل پسر دخترت هم نباشم.» او گفت حالا که طفل زنده مانده باید خدا را شکر کرد و ضیافتی داد و از هارپاگ خواست به این میهمانی بیاید و فرزندش را هم همراه بیاورد. بدین ترتیب که او را برای صرف شام دعوت کرد و بدون آنکه وی خبردار شود از بدن فرزندش که همسن کوروش بود، غذایی تهیه کرد و به خورد پدرش داد.

مدتی بعد آستیاگ بار دیگر به جادوگران و کاهنان روی آورد و از آنها سوال کرد که آیا هنوز باید از آن خطر از جانب نواده‌اش بترسد یا خیر؟ آنها پاسخ دادند که رویای شاه هم‌اکنون تعبیر شده‌است برای آنکه کوروش هنگامی که با کودکان دیگر بازی می‌کرد به عنوان شاه انتخاب شد. بنابراین دیگر نیاز نیست از وی بترسد. پس از آن آستیاگ آرام گرفت و نواده‌اش را به پارس نزد پدر و مادرش فرستاد.

تقریباً همهٔ جماعات متمدن از همان دوره‌های اولیه در اشعار و افسانه‌ها، قهرمانانی از قبیل شاهان و بنیانگذاران مذاهب و سلسله‌های سلطنتی و بطورکلی قهرمانان ملی خود را ستوده‌اند. شباهت بهت‌آور و گاه یکسان‌بودن این افسانه‌ها در میان اقوام مختلف که اغلب از هم فاصله‌های زیادی دارند، از دیر باز معلوم بوده و در سبک و روال این نوع افسانه‌های ولادت معمولاً شباهت‌هایی به چشم می‌خورد.داستان هرودوت از تولد کوروش، نه‌تنها همانندهایی در داستان‌های تولد شخصیت‌های تاریخی دیگر مانند حکایت کودکیموسی و کودکی سارگن بزرگ (بنیانگذار بابل) دارد، بلکه دربارهٔ دودمان‌های شاهی در تاریخ ایران نیز نظیر چنین داستان‌هایی موجود است که داستان کوروش اولین آنهاست. داستان زادن و جوانی اردشیر بابکان نخستین پادشاه دودمان ساسانی نیز همانند داستان کوروش‌است.


 



تاريخ : جمعه 7 تير 1392برچسب:کودکی کوروش بزرگ ,, | 4:1 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 

سلام بر جام‌جهانی درود به امید مردم ایران/شادی ملت کامل شد

دیدار تیم های کره جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل در سال 2014 از ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه مونسو و در مقابل 45 هزار تماشاگر آغاز شد.

 

بازی در هوای ابری شروع شد و حدود 1800 هوادار ایرانی در ورزشگاه حضور دارند.

 

3 امتیاز این مسابقه برای دو تیم اهمیت دارد. ایران در صورت کسب 3 امتیاز به طور مستقیم به جام جهانی می رود و کره جنوبی با یک امتیاز هم می تواند به طور مستقیم به جام جهانی برود.

ایران در صورت تساوی و در صورتی که ازبکستان در بازی همزمان این گروه مقابل قطر 4 گل بزند شانس رسیدن به پلی‌آف را هم از دست می دهد اما اگر ازبکستان نتواند این تعداد گل را مقابل قطر به ثمر برساند ایران می تواند در پلی‌آف شانس خود را برای رسیدن به جام جهانی امتحان کند.

بازی ایران و کره جنوبی در شرایطی آغاز شده که هواداران کره جنوبی در حال تشویق بازیکنان ملی خود هستند اما بازیکنان ایران با تجربه لازم قدم به این مسابقه گذاشته اند.

مسابقه متعادل آغاز شد. بازیکنان کره جنوبی با توجه به شرایط میزبانی و تشویق هواداران خود شروع هجومی داشتند و در دقیقه 4 صاحب ضربه کرنر شدند که این ضربه را رحمان احمدی مهار کرد.

بازیکنان با توجه به تجربه خود سعی به آرام کردن بازی کردند.

در دقیقه 6 کیم شینووک یک ضربه محکم را به سمت دروازه ایران ارسال کرد که این توپ برای کره ای ها ثمری نداشت.

بازیکنان ایران بعد از این صحنه به دفاع برخواست و فرصتی برای حمله خطرناک پیدا نکرد.

 ضد حمله ایران در دقیقه 12 نتیجه ای نداشت.

در دقیقه 13 ضربه لی دونگ گوک بسیار خطرناک از کنار دروازه ایران رد شد.

دقیقه 15 بازی کره جنوبی بار دیگر صاحب ضربه کرنر شد که این ضربخ نیز توسط مدافعان ایران از دروازه دور شد. بازیکنان کره برای رسیدن به گل بی تحرک نیستند و کمتر اجازه می دهند توپ از زمین ایران خارج شود.

دقیقه 17 کره جنوبی صاحبه یک ضربه آزاد خطا شد. امیر حسین صادقی این خطا را مرتکب شد. پشت این ضربه کیم چو وو ایستاد اما ضربه او از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

 

دقیقه 21 درحالی که تیم ملی کره در حمله بود داور خطای مدافع کره را اعلام کرد.

 

 دقیقه 22 بازی ضربه بازیکن کره از پشت محوطه جریمه به بیرون رفت.

دقیقه 23 بازی کنار زمین بین نبی سرپرست تیم ملی و داور جرو بحثی پیش آمد. ظاهرا داور مسابقه به کی‌روش ایراد گرفته بود.

در دقیقه 25 بازی داور اعلام به خطا به سود کره جنوبی کرد. کی چی وو پشت این ضربه ایستاد که این ضربه خطرناک هم حاصلی برای کره نداشت. توپ به بازیکن کره ای اصابت کرد و به بیرون رفت.

بازی تا دقیقه 26 همچنان بدون باز شدن دروازه دو تیم پیش رفت.

دقیقه 28 کره ای ها موقعیت دیگری را از دست دادند.

بازیکنان ایران هنوز فرصت عرض اندام پیدا نکرده اند.

در دقیقه 29 تیموریان از ناحیه دست دچار مصدومیت شد.

بازیکنان کره بعد از 30 دقیقه حمله کمی عقب نشینی کردند تا فرصت به بازیکنان ایران هم برسد.

دقیقه 32 بازیکن کره ای روی مدافع ایران خطا کرد تا فرصت حمله را از دست بدهد.

دقیقه 33 بیک زاده روی بازیکن کره خطا کرد تا ایران فرصت حمله را از دست بدهد.

کیم چانگ سو پشت ضربه خطا قرار گرفت و توپ را بلند به زمین ایران فرستاد اما ایرانی ها توپ را به زمین کره باز گرداندند.

 

در دقیقه 34 در حالی که در حال پیدا کردن موقعیت بودیم به دلیل خطای هند قوچان نژاد این فرصت از دست رفت.

 

دقیقه 36 پاس تیموریان به منتظری نرسید تا ایران نتواند موقعیت خطرناکی خلق کند.

در حالی که دقیقه 38 بازی ایران است قطر در بازی با ازبکستان توانست به گل برسد.

این گل در شرایطی به ثمر رسیده که ایران هنوز مقابل کره جنوبی نتوانسته موقعیت جدی خلق کند.

ایران در دقیقه 39 موقعیت خوبی از دست داد و بلافاصله دقیقه 40 کره ای ها صاحب یک موقعیت تک به تک شدند که این موقعیت رفع خطر شد.بازی در دقایق پایانی نیمه اول متعادل پیش می رود.

داور یک دقیقه وقت اضافه برای پایان نیمه اول گرفت و در نهایت 45 دقیقه اول بدون گل به پایان رسید.

ایران در صورت باقی ماندن همین نتایج 45 دقیقه تا رسیدن به جام جهانی فاصله دارد.

نیمه دوم بازی در حالی آغاز شده که کره همچنان مشتاق به حمله است.

در دقیقه 48 بازی قوچان نژاد فرصت مناسبی را از دست داد.

بازیکنان ایران در حالی که دقیقه 51 گذشته هنوز نتوانسته اند نشانی از بازی قبلی با لبنان را نمایش بگذارند.

 

دقیقه 52 بازی داور خطا به سود ایران گرفته شد. این خطا روی آندو انجام شد.سید جلال حسینی پشت این تیم قرار گرفت ولی حاصلی برای ایران نداشت.

 

بازیکنان کره در حال فضا سازی برای ایجاد موقعیت هستند.

 

دقیقه 53 کره ‌ای ها فرصت خوبی را از دست دادند.

دقیقه 55 آندرانیک تیموریان به دلیل خطای هند کارت زرد گرفت.

دقیقه 56 مسابقه ارسال کره‌ای ها را رحمان احمدی مهار کرد.

بازی در دقایقی که سپری می شود بدون حمله خاص از سوی طرفین در حال برگزاری است.

رضا قوچان نژاد در دقیقه 59 ایران را صاحب گل کرد.

با این گل ایران به طور مستقیم به جام جهانی صعود کرده است.

در دقیقه 62 ایران صاحب ضربه کرنر شد که این ضربه از دست رفت.

اگر ایران بتواند کره جنوبی را شکست دهد کی‌روش موفق شده به عنوان سرمربی ایران در دو بازی پیاپی کره را شکست دهد.

در حالی که ایران با یک گل پیش است و صعود خود به جام جهانی را مسجل کرده است ازبکستان توانسته گل تساوی را به قطر بزند.

 

کره جنوبی در دقیقه 65 یک تعویض انجام داد و شماره 10 این تیم از زمین خارج شد و شماره 11 این تیم به نام لی کیون هو به زمین آمد. از سویی خسرو حیدری هم دچار مصدومیت شد. این بازیکن به بیرون زمین منتقل شد.

کره ای ها برای جبران نتیجه به دنبال خلق موقعیت هستند. در دقیقه 67 مجتبی جباری مجبور به خطا روی بازیکن کره می شود.

غلامرضا رضایی به جای خسرو حیدری مصدوم در دقیقه 68 به بازی آمد.

دقیقه 70 کره ای ها صاحب موقعیت گل شدند که سید جلال حسینی توپ را به بیرون زد. بعد از آن بار دیگر شاگردان چوی دست به حمله زدند که ضربه سر بازیکن کره به بیرون رفت.

 

تب و تاب حملات کره به دلیل گلزنی ایران فروکش کرد. دقیقه 73 ارسال کره به بیرون رفت.

دقیقه 73 شماره 9 کره جنوبی به بیرون رفت و شماره 7 به میدان آمد.

ایران در دقیقه 74 صاحب ضربه آزاد شد.

دقیقه 75 کره صاحب ضربه خطا شد که این موقعیت بسیار خطرناک با چنگ و دندان مدافعان ایرانی از بین رفت و توپ به بیرون رفت.

دقیقه 76 بار دیگر به کره صاحب ضربه کرنر شد اما توپ از خط دروازه رحمان احمدی دور شد.

در حالی که بازیکنان کره به دنبال تغییر نتیجه هستند ازبکستان توانسته سومین گل را به قطر بزند.

قطر توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما داور گل آنها را خطا اعلام کرد.

دقیقه 79 کره بار دیگر صاحب ضربه کرنر شد. البته تیموریان هم به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد. تیموریان به دلیل مصدومیت به بیرون منتقل شد.

ضربه کرنر کره توسط کیک کیون زده شد اما از سوی ایرانی ها دفع شد.

مسعود شجاعی در زمین ایران روی بازیکن کره خطا کرد تا داور اعلام به ضربه ایستگاهی کند.

کیم گو کیونگ پشت ضربه ایستاد که نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند.

دقیقه 81 احسان حاج صفی به جای مسعود شجاعی به زمین آمد.

شجاعی قبل از خروج از زمین کارت زرد هم گرفت.

دقیقه 83 خطای لی کیون هو روی رحمان احمدی صورت گرفت.

ایران در دقیقه 83 همچنان به دفاع می پردازد.

دقیقه 86 منتظری روی بازیکن کره خطا کرد. ضربه آزاد توسط بازیکن کره ارسال شد که مدافعان ایران آن را دفع کردند. دفع این توپ به ضد حمله تبدیل شد اما این توپ برگشت داده شد.

دقیقه 87 کیم یونگ وون ضربه خطرناکی را از کنار دروزاه ایران فرستاد.

احسان حاج صفی دقیقه 89 کارت زرد گرفت.

داور 4 دقیقه برای پایان این مسابقه وقت اضافه گرفت.

در حالی که بازی در لحظات پایانی بود ازبکستان توانست گل چهارم را بزند تا وضعیت کره ای ها خطرناک شود.

در دقیقه 90+2 رضا قوچان نژاد از زمین بیرون رفت و فرزاد حاتمی به جای او به میدان آمد.

دقیقه 90+3 بازیکن کره شوت محکمی به سمت دروازه ایران زد اما توپ به بیرون رفت.

دقیقه 90+3 ضربه بسیار خطرناک بازیکن کره از کنار دروازه بیرون رفت. استرس در این لحظات به اوج خود رسیده بود.

قضاوت این مسابقه بر عهده تن‌های از کشور چین بود.



تاريخ : سه شنبه 4 تير 1392برچسب:, | 1:0 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 

رضا قوچان نژاد با گل تاریخی كه به كره جنوبی‌ زد حماسه‌ساز جدید فوتبال ایران لقب گرفت و در فوتبال ایران ماندگار شد.

فارس: دومین حماسه‌ساز فوتبال ایران هم از مشهد الرضا(ع) آمد. رضا قوچان نژاد به خوبی توانست خاطره حماسه ملبورن و گلزنی خداداد عزیزی را برای ملت ایران یك‌بار دیگر تداعی كند. 

28 خرداد 1392 رضا قوچان‌نژاد با گلی كه در دقیقه 60  به كره جنوبی زد حماسه‌ساز اولسان لقب گرفت. 

قوچان‌نژاد متولد 29 شهریور 1366 در شهر مشهد است كه به همراه خانواده‌اش در كودكی راهی كشور هلند شد. او فوتبال را از 15 سالگی و به اصرار پدرش در باشگاه‌های دسته دوم هلند آغاز كرد. 

جالب است كه او با گلی كه در ثانیه 9 زده ركورد سریع‌ترین گل هلند را هم در اختیار دارد. 

رضا البته فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه‌های بلژیك دنبال كرد. ابتدا به تیم سنت تروئیدن بلژیك رفت. 

نام قوچان‌نژاد یك‌بار در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی به گوش اهالی فوتبال خورد اما این كارلوس‌ كی‌روش بود كه برای دیدن و ارزیابی این بازیكن راهی بلژیك شد تا بازی این بازیكن ایرانی را از نزدیك ببیند. 

همان زمان برخی منتقدان كی‌روش از او انتقاد كردند كه چرا می‌خواهد از بازیكنان ایرانی خارج از كشور استفاده كند، ما بازیكنان خوبی در لیگ برتر داریم. 

اما اكنون دیگر هیچكس از رضا قوچان‌نژاد و كی‌روش انتقاد نمی‌كند همه حتی آنهایی كه از روی غرض از كی‌روش انتقاد می‌كردند، در دل كی‌روش را تحسین می‌كنند كه چنین بازیكن خوبی را به فوتبال ایران آورد. 

مدیر باشگاه سنت تروئیدن بلژیك در همان زمان كه كی‌روش برای دیدن بازی قوچان‌نژاد به این كشور رفت، گفت: «از اینكه می‌بینیم سرمربی تیم ملی ایران برای دیدن بازی این بازیكن به ورزشگاه ما می‌آید خوشحالم زیرا این مسئله نشان می‌دهد كه ما در انتخاب رضا درست عمل كرده‌ایم.» 

قوچان‌نژاد هم همان زمان گفت: دوست دارم برای ایران بازی كنم با كی‌روش هم هیچ حرفی نزده‌ام اما شنیدم برای دیدن بازی من به ورزشگاه آمده است و این مسئله باعث خوشحالی است. 

البته همان زمان كه بحث جدی حضور قوچان‌نژاد در تیم ملی مطرح شد بحث خدمت سربازی‌اش هم به میان آمد اما این مسئله هم با مساعدت مسئولان ارشد كشور و تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال حل شد. تا قوچان‌نژاد به سرزمین مادری‌ا‌ش خدمت كند. قوچان‌نژاد البته سابقه بازی در تیم زیر 19 سال هلند را هم داشت ولی در نهایت تیم ملی سرزمین مادری‌اش را برای بازی انتخاب كرد.

قوچان‌نژاد در تیم ملی عملكردی فوق‌العاده داشت و در سه دیدار پایانی و سرنوشت‌ساز ایرانی دو گل حساس و سه امتیازی برای ایران به ثمر رساند تا تیم ملی با پیروزی مقابل قطر و كره جنوبی بتواند برای اولین مرتبه در تاریخ به عنوان سرگروه به جام جهانی صعود كند. 
 
 
رضا قوچان نژاد،مهاجم تیم ملی فوتبال ایران 
 

قوچان‌نژاد نقش پررنگی در این صعود و خلق حماسه ورزشی داشت و محبوب‌ تمام فوتبالدوستان و مردم ایران شد با این حال این مسئله معنایش این نیست كه دیگر بازیكنان تیم ملی برای ایران زحمت نكشیدند ولی او الماس ایرانی بود كه از سوی كی‌روش كشف شد. 

الماسی كه اكنون به تیم استاندارد لیژ بلژیك پیوسته است. 

قوچان نژاد با وجود اینكه از كودكی در اروپا بازی كرده اما همچنان عاشق ایران است و حتی می‌گوید محبوب‌ترین غذایی كه دوست دارد آبگوشت است. 

قوچان‌نژاد در دانشگاه در رشته علوم سیاسی تحصیل كرده اما یك فوتبالیست حرفه‌ای است نه یك سیاستمدار و شاید هیچ میانه‌ای با عالم سیاست نداشته باشد و خانواده‌ای كاملا ورزشی دارد، عمویش هم در مشهد مربی یك تیم والیبال است. 

قوچان‌نژاد با هنر رابطه نزدیكی دارد و به نوازندگی ویولن مسلط است. 

فوتبال ایران واقعا به چنین هنرمندی نیاز داشت و هیچ مهاجمی در سطح و اندازه‌های فنی او نداشت. 

كی‌روش  به همه منتقدانش نشان داد كه برای پیشرفت در فوتبال باید صبر، استقامت داشت و سخت كار كرد ضمن اینكه دانش فنی و تجربه بین‌المللی هم داشت. او با آوردن قوچان‌نژاد به فوتبال ایران علاوه بر اینكه زمینه‌ساز خلق حماسه اولسان و صعود به جام جهانی شد یك هدیه ارزشمند هم به تیم ملی اهدا كرد. یك گلزن مادرزاد و شش‌دانگ كه سال‌ها می‌تواند خط حمله فوتبال ایران را بیمه كند. 

قوچان‌نژاد بانام مستعار گوچی در فوتبال بلژیك شناخته می‌شود و گوچی اكنون لقب دیگری هم در ایران گرفته است؛ حماسه‌ساز اولسان و مردم فوتبالدوست ایران او را هم مثل خداداد عزیزی حماسه‌ساز ملبورن دوست دارند و نكته جالب توجه این است كه هر دو حماسه‌ساز متولد شهر مقدس مشهد هستند و در كنار بارگاه ملكوتی امام رضا (ع) متولد شد‌ه‌اند. 

یادمان نمی‌رود كه سرمربیان لیگ برتری چگونه به كی‌روش بابت آوردن این الماس به فوتبال ایران تاختند و حالا باید دید كه چقدر آن حرف‌ها و انتقادها از روی دلسوزی بوده یا نفع و میل شخصی؟! در این نوشته البته فرصتی برای آن نیست كه به مدیرانی باشگاهی بپردازیم كه سعی می‌كردند جانشین كی‌روش را از باشگاه‌ خود معرفی كنند.

 


تاريخ : سه شنبه 4 تير 1392برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : باربد |

 تعریف و تمجید کروش از جواد نکونام/خوشحالم او کاپیتان تیم من است/حرف‌های جواد من را تحت تاثیر قرارداد

 کارلوس کروش در جمع بازیکنان تیم ملی، به شدت از جواد نکونام کاپیتان تیمش تمجید کرد.نکونام که لیدر تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود، با حرف های خود در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه، کارلوس کروش را تحت تاثیر قرار داد. یکی از بازیکنان کره جنوبی پیش از کنفرانس گفته بود، کاری خواهد کرد که نکونام در این بازی خون گریه کند. کارلوس کروش پیش از حضور نکو در کنفرانس مطبوعاتی، به این بازیکن توصیه کرد که بگوید فوتبال جای خون و جنگ و گریه نیست.

کد خبر: ۵۰۱۹
تاریخ انتشار: شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳
 

نکونام اما در کنفرانس حرف های متفاوتی به زبان آورد. او در یکی از به یادماندنی ترین مصاحبه های خود بدین گونه جواب بازیکن کره را داد: «خون گریه می کنم که هیچ، برای ایران جانم را هم می دهم.» این حرف های کاپیتان به شدت سرمربی تیم ملی را تحت تاثیر قرارداد تا در جلسه قبل از بازی در جمع بازیکنان بگوید: «من در فوتبال هر روز یک چیز تازه یاد می گیرم. امروز هم از نکونام چیز جدیدی یاد گرفتم. به او توصیه هایی قبل از کنفرانس داشتم ولی با حرفی که مقابل خبرنگاران زد، من را تحت تاثیر قرار داد. باید بگویم که این حرف نکونام یادم نمی رود.»

کارلوس همچنین توضیح داد: «از اینکه او کاپیتان تیم من است، بسیار خوشحالم و اقتخار می کنم که با او کار می کنم. خوشحالم که بازیکنی مثل نکونام را در تیم ملی ایران دارد.»

خبر انلاین



تاريخ : شنبه 1 تير 1392برچسب:, | 2:17 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 


سارا شاهی که نام سابقش آهو جهانسوز آخرین بازمانده خاندان فتحعلی شاه قاجار می باشد و هم اکنون در کشور آمریکا به عنوان بازیگر فعالیت می کند
سارا شاهی امسال توسط مجله maxim که لیست ۱۰۰ زن زیبای جهان را منتشر می کند توانست به رتبه ۳۳ دست یابد. او سال گذشته رتبه ۳۶ را کسب کرده بود……


تاريخ : جمعه 31 خرداد 1392برچسب:آخرین بازمانده قاجارها ,, | 5:22 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 این همه میگفتن که مردمای کره و ژاپن بافرهنگن و خیلی باشعورن همش کشک بود!!!
آقا دیروز وقتی داور سوت رو زد و بچه های باغیرت ایرانی داشتن خوشحالی میکردن دوتا از بازیکنای کره که به سوشا مکانی با مشت حمله کردن،تماشاگراشون که هرچی آشغال داشتن ریختن تو زمین....
جنبه باخت رو داشته باشین عزیزان من.



تاريخ : جمعه 31 خرداد 1392برچسب:شعور کره ی جنوبی , , | 1:54 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 



تاريخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, | 10:33 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 

ایران مسافر جام جهانی / بردیم و صعود کردیم

تعداد بازدید: | ارسال توسط: آرشین مختاری | ۲۸ خرداد ۱۳۹۲

ورزش ۳:تیم ملی ایران با برتری یک بر صفر برابر کره جنوبی به عنوان تیم اول گروه راهی جام جهانی برزیل شد.

ملی پوشان ایران با یک نمایش منطقی و به دور از احساس توانستند با نتیجه یک بر صفر حسرتی که چهار سال پیش در کره در دل ایرانی ها ماند، در همین کشور به اشک شوق تبدیل شود.

ایران در رقابت های مقدماتی با ۵ پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه خود راهی جام جهانی شد. نکته جالب کسب ۹ امتیاز از این شانزده امتیاز در سه بازی آخر بود. جایی که امیدها بسیار کم شده بود.

ایران مسافر جام جهانی / بردیم و صعود کردیم

شاگردان کی روش که در دیدارهای اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازی اخیر خود کاری کردند کارستان. گرفتن شش امتیاز از کره جنوبی و دبل کردن تیمی که چهار سال پیش ایران را از جام جهانی محروم کرد، لذتی فراتر از پاسخ دادن به کری خوانی های نه چندان دوستانه داشت.

ایران پیش از این در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند یکی‌درمیان حضور در جام جهانی این بار نوبت ما بود که در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان در عرصه ملی شرکت کنیم.

مردان آریایی در جام جهانی نتوانسته اند از گروه خود صعود کنند، ایران تنها یک برد در جام جهانی به دست آورده که مقابل آمریکا در سال ۱۹۹۸ به دست آمده است.

با توجه به برگزاری رقابت های مقدماتی در جام جهانی در سایر قاره ها ایران به عنوان سومین تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۴ شد. پیش از این ایران، ژاپن و استرالیا صعود خود به جام جهانی را جشن گرفتند.



تاريخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, | 3:32 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 میهن استار:گوگل با اضافه کردن ۱۸ زبان جدید به اپلیکیشن وب “گوگل درایو” تعداد زبان های مورد پشتیبانی آن را به ۶۵ رسانده.

این ۱۸ زبان جدید که زبان باسکی، چینی (هنگ کنگی)، استونیایی، فرانسوی (کانادا)، مالزیایی، فارسی، اسپانیش (امریکای لاتین) و اوردو نیز در میان شان هستند، حالا علاوه بر درایو، گوگل داکس، شیتس و اسلایدز و فرومز را هم شامل می شوند.

گوگل درایو با 18 زبان از جمله فارسی آپدیت شد

برای تغییر زبان در درایو می توانید با استفاده از آیکون چرخ دنده در بالا وارد بخش settings شده و در قسمت Language زبان فارسی را انتخاب کنید تا محیط درایو به فارسی تبدیل شود. همچنین برای تغییر گوگل درایو برای موبایل، باید در بخش settings مربوط به زبان دستگاه، تنظیمات را تغییر دهید.

گوگل می گوید همه این ۱۸ زبان جدید در زمینه چک کردن املای کلمات هم پشتیبانی می شوند و همچنین قول داده که به طور پیوسته به افزایش امکانات سرویس های آنلاین خود ادامه دهد.

منبع:نارنجی



تاريخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:گوگل درایو, | 3:29 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

متن سنگ قبر کوروش بزرگ

ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی

میدانم خواهی آمد

من کوروشم که برای پارسی ها این دولت بزرگ را بنا نهادم

بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر



تاريخ : پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:متن سنگ قبر كوروش بزرگ ,, | 1:37 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 از داريوش بزرگ چه ميدانيد

 
ایا میدانید : اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت40 سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش بزرگ در ایران پایه گذاری کرد 
آیا میدانید : کمبوجبه فرزند کورش بدلیل کشته شدن 12 ایرانی در مصر و اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر پرداخته بود ، با 250 هزار سرباز ایرانی در روز 42 از آغاز بهار 525 قبل از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد. او به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود 
آیا میدانید : داریوش بزرگ با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار 520 قبل از میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر نهاد و برای همین مناسبت 2 نوع سکه طرح دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره) را در اختیار مردم قرار داد که بعدها رایج ترین پولهای جهان شد 
آیا میدانید : داریوش بزرگ طرح تعلمیات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت . 
آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان 518 - 519 قبل از میلاد نقشه ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغد آورد 
آیا میدانید : داریوش بعد از تصرف بابل 25 هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوق بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد 
 
آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت 
آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس 3 سال طول کشید و کل ساخت کاخ 80 سال به طول انجامید 
آیا میدانید : داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده 25 هزار کارگر به صورت 10 ساعت در تابستان و 8 ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر 5 روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه 250 گرم گوشت همراه با روغن - کره - عسل و پنیر میداده است و هر 10 روز یکبار استراحت داشتند 
آیا میدانید : داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است 
آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه 30 روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد و او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی "دنی تون" بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال دارای 5 عید مذهبی و 31 روز تعطیلی رسمی که یکی از آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است 
آیا میدانید : داریوش پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گزاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین پارس دفاع کنند 
آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب - سازمان املاک -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد 
آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد 
آیا میدانید : داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد 
آیا میدانید : فیثاغورث که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به ایران پناه آورده بود توسط داریوش  دارای یک زندگی خوب همراه با مستمری دائم شد 
آیا میدانید : در طول سلطنت داریوش کبیر 242 حکمران بر علیه او شورش کرده بودند و او پادشاهی بوده که با 242 مورد شورش مقابله کرد و همه را بر جای خود نشاند و عدالت را در سرتاسر ایران بسط داد . او در سال آخر پادشاهی به اندازه 10 میلیون لیره انگلستان ذخیره مالی در خزانه دولتی بر جای گذاشت 
*** داریوش در سال 521 قبل از میلاد فرمان داد : من عدالت را دوست دارم ، از گناه متنفرم و از ظلم طبقات بالا به طبقات پایین اجتماع خشنود نیستم 


تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, | 7:59 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 [right][right][size=200][color=#ff0000]اول تا تهش رو بخون ...[/color][/size]

اگر پارسى رو پاس بدارى ، از فرهنگت پاسدارى كردى
نگو سلام ، بگو درود ( يا درود خداوند بر شما باد )
نگو خداحافظ ، بگو بدرود
از همين الان تلاش كن تا پارس باشى 
نگو حمله ، نگو اتك ( كه بيانديشيم خارجكى هستى !!!) ، بگو يورش
نگو شروع ، بگو آغاز
نگو كوروش كبير چون جسدش رو تو گور هم ميلرزونى ؛ بگو كوروش بزرگ ...
نگو سعى ، بگو تلاش 
نگو سؤال و جواب ، بگو پرسش و پاسخ
نگو آخر ، بگو  پايان
در پايان تلاش كن پارسى رو پاس بدارى و نام فرزندات رو پارسى بزارى . مگه كوروش و داريوش چشون بود كه نام هاى عربى بايد جاشون رو بگيرن ؟ من مسلمونم ولى اسلام نبايد فرهنگ ، تاريخ يك كشور متمدن رو تغيير بده !
بسم الله نه ، به نام خدا !!!
اللهم صل على محمد و آل محمد نه ، پرورگارا ( پروردگار ما ) درود فرست بر محمد و خاندانش ( اگر خواستى بگو خاندان پاكش )
*************************************************************************
دم ابليس گرم كه حاضر نشد ريا كنه و بر آدم سجده كنه ...
 
من ایرانی نیستم چون موقعه ای که بچه بودم تو گوشم عربی خوندند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون عربها پ ندارند به پارسها میگن فارس و ما هم همینو میگیم
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای درود میگم سلام و به جای بدرود میگم خداحافظ
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون هنوز نمیدونم کورش کیه و چه کرد اما خوب میدونم این عربها کی هستند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای اینکه به کورش بگم کورش بزرگ میگم کورش کبیر
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون نمیدونم روز کورش بزرگ کی هست ( 7 آبان ) و این روز فقط درتقویم ایران نیست
♕ ♕ ♕
اینها میخواهند اصل و نصب ما ایرانیها رو بامشتی عرب کثیف مقایسه کنند و حتی به ذلت بکشند پس غیرتت کجا رفته ایرانی؟
اگه به ایرانی بودنت اهمیت میدی اینو توی وبلاگت کپی کن
♕ ♕ ♕
 
ایرانی غیرتت کجاست
 
ஜ۩۞۩ஜ
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑
*عربها به ما آموختن به جای خوراک بگوییم
غذاکه خودشان به پیشاب شتر میگویند.
*عربها به ما آموختن دربرابر شمارش خودمان
بجای تن ازنفرکه برای حیوانات استفاده میکنند بکارببریم.
*عربها به ما آموختن که بجای واق سگ بگوییم
پارس که نام سرزمین اولیه مان است.
*عربها به ما آموختن که بگوییم شاهنامه پايانش
خوش است چون پايان شاهنامه ایرانیان از اعراب
شکست خوردند.
ایا وقت آن نرسیده که باانقلاب فرهنگی دربرابر
این چیزها ایستادگی کنیم.
۞۩ஜ═════ஜ۩۩ஜ═════ஜ۩۞
اگر ایرانی هستی اینرو تو وبلاگت کپی کن.
۞۩ஜ═════ஜ۩۩ஜ═════ஜ۩۞
 
۞۩ஜ══════════ஜ۩۩ஜ══════════ஜ۩۞۞۩ஜ══════════ஜ۩۩ஜ══════════ஜ۩۞
من ایرانی نیستم چون موقعه ای که بچه بودم تو گوشم عربی خوندند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون عربها پ ندارند به پارسها میگن فارس و ما هم همینو میگیم
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای درود میگم سلام و به جای بدرود میگم خداحافظ
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون هنوز نمیدونم کورش کیه و چه کرد اما خوب میدونم این عربها کی هستند
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون به جای اینکه به کورش بگم کورش بزرگ میگم کورش کبیر
♕ ♕ ♕
من ایرانی نیستم چون نمیدونم روز کورش بزرگ کی هست ( 7 آبان ) و این روز فقط درتقویم ایران نیست
♕ ♕ ♕
اینها میخواهند اصل و نصب ما ایرانیها رو بامشتی عرب کثیف مقایسه کنند و حتی به ذلت بکشند پس غیرتت کجا رفته ایرانی؟
اگه به ایرانی بودنت اهمیت میدی اینو توی وبلاگت کپی کن
♕ ♕ ♕
۞۩ஜ══════════ஜ۩۩ஜ══════════ஜ۩۞۞۩
****************************************************************************
درود
برخى‌ميگن نژادپرست ها يك عده آدم عقده اى هستند ، بهشون ميگم :
من نژاد پرستم ، عقده اى‌هم تويى كه به جاى اينكه زبان خودت رو پاسدارى ، ميرى دنبال عرب هاى پست ...
كارى به پيامبر و اهل بيت ندارم ، چون هميشه استثنائات وجود دارند ...
متاسفم براى ايرانى ها كه از هر 7 تن ، تنها 1 تنشون اسم پارسى دارند ...
طرفدار پاس تهران هستم .
 پس از اون تاج تهران 
 


تاريخ : دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 نامدارترین سردار زن ارتش شاهنشاهی داریوش سوم یوتاببوده‌است.او نیز مانند برادرش آریوبرزن در کوهستان‌های محل نبرد، در دربند پارس، تکاب در حوالی استان کهکیلویه و بویراحمد امروزی یا نواحی بهبهان امروزی در استان خوزستان تا آخرین نفس مبارزه کرد.اما بر اثر کمبود نیرو و خیانت یک ایرانی، به دست سپاهیان اسکندر کشته و در همان محل به خاک سپرده شد.



تاريخ : دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, | 5:14 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 

تير آرش در کمانم...نام ايران بر زبانم...
قله ها در زير پايم...کهکشانها آشيانم...
سرکشم چون کوه آتش آتشم... آتشفشانم..
چون سياوش پاک پاکم...همچو رستم پهلوانم..
کاوه ام آزاده مردم...تار و پود کاويانم..
من زماد و از هخايم...از ارشک ساسانيانم.
مازيارم...بابکم...من رهبر آزادگانم...
جشن يلدا جشن نوروز...هم سده هم مهرگانم..
نور خورشيد نور چشمم...آسمانها زير پايم..
زاده پاک اهورا...از نژاد آريايم...


تاريخ : چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:آريايى ,, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : باربد |

 ایـــــران فرهــاد اســت و عـشــق****ایران کـوروش اســت و آزادگـــی...



ایـــران داریوش است و سازنـدگی****ايــران فردوسي است و افسانــــه...



ايــــران حـــــافـــظ اســـت و غـزل.****ايـــران مــولـوي اسـت و عرفـــــان...

 

 

ايـــران خـيام اســت و درسـتـــــی****ايـــــران فرخــي اســـت و«آزادي»...
 


ايـــــران بــــابـک اســت و قــــيـــام****ايـران افـــشين اسـت و عـــصـيان...
 
 

ايــــــران مــــازيار است و طــغــيان****ايــران کــاوه اســـــت و شـــورش...
 
 

ايــــــران آرش اســـت و رهــــايــي****ايران دار است و سربداران...


تاريخ : چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:ايران , كوروش, داريوش , حافظ , خيام , بابك , مازيار , آرش , آزادى , افسانه , فردوسى , فرهاد , مولوى , عرفان , فرخى , افشين , كاوه , دار ,, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : باربد |

  

متن های زیبا برای تبریک سال نو

 

متن عشقولانه و فانتزی
اگر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است اما خدا را شکر که نوروز
هر سال این فکر را به یادمان می آورد.پس نوروزت مبارک که سالت را سرشار از عشق کند. .

 

******************************************

 

متن اداری
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد
رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت
را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم

 

******************************************


متن ادبی
سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟...
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک...

 

******************************************


متن زیبا ودوستانه
یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند
یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهم باشند
یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم
که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد
یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم
چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باش


******************************************

 

عمری با حسرت و انده زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران باید
اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم . . .

 

******************************************

 

لحظات از آن توست؛ آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید
رنگهایی را که بایسته است بر آنها بزن
روزهایت رنگارنگ
سال نو مبارک . . .

 

******************************************

 

درشکفتن جشن نوروز برایتان در همه ی سال سر سبزی جاودان وشادی
اندیشه ای پویا و آزادی و برخورداری از همه نعمتهای خدادادی آرزومندم . . .

 

******************************************

 

جشن است که نوروز به پا خواسته است.شادی و سعادت جهان از ان تو باد.از هر دو جهان فقط تو را می خواهم . . .

 

******************************************

 

نوروز پاسداشت عشقهای کوچکی است که زنده مانده اند و روز تعظیم در برابر عشق های
بزرگی که عظمت را کوچک می دانند.پس به تو در نوروز سلام می کنم که بزرگترین عشق این کوچکی . . .

 

******************************************

 

نوروز این رفاقت را نگاهبانی می کند که باور کنیم قلبهامان جای حضور دوستانمان هستند . .

 

******************************************


متن عاشقانه
در این نوروز باستانی خیال آمدنت را به آغوش خسته می کشم . . .

 

******************************************

 

نوروز یعنی هیچ زمستانی ماندنی نیست اگر چه کوتاهترین شبش یلدا باشد . . .

 

******************************************

 

نوروز پیام آور مهر است که مرا وامی دارد تنها به خاطر تو دوست داشتن را یاد بگیرم . . .

 

******************************************


متن ادبی و محترمانه
نوروز شعر بی غلطی است که پایان رویاهای ناتمام را تفسیر می کند . . .

 

******************************************

 

زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما می ماند
نوروز جشن نکوداشت نگاه تو ست پس نوروز بر تو فرخنده باد . . .

 

******************************************

 

متن ادبی
چه افسانه ی زیبایی... زیباتر از واقعیت .. راستی مگر هر شخصی احساس نمیکند
که نخستین روز بهار گویی نخستین روز آفرینش است؟
نوروز مبارک

 

******************************************

 

باز عالم و آدم و پوسیده گان خزان و زمستان خندان و شتابان به استقبال بهار میروند
تا اندوه زمستان را به فراموشی سپارند و کابوس غم را در زیر خاک مدفون سازند
و آنگه سر مست و با وجد و نشاط و با رقص و پایکوبی با ترنم این سرود
طرب انگیز نو روز و جشن شگوفه ها را بر گذار می نمایند . . .

 

******************************************

 

و باز گرمای ملایم و فرحبخش روز های آفتابی بهار در باغ و راغ و کشتزار ها به سبزه و گلها
و درختان بشارت میدهد تا از خواب سنگین زمستان بیدار شوند و روح تازه بخود گیرند
و آنگاه این نوای جانبخش را ساز بدارند . . .

 

******************************************

 

و باز نسیم گوارای گیسوان مشک بوی بته های گلاب را با آهنگ موزون تکان میدهد
تا با لالهء خوش عذار و نرگس و ریحان و گل های دشتی همزمان جوانه زنند
و ترانه عشق را به گوش عشاق برسانند و آنگاه در چمنها و دشت و دمن طوفان برپا کنند . . .


******************************************


و باز هوای شاداب به عشرتگاه باغ و لاله زار ها راه میگشاید و گلهای سرخ و زرد
و نیلوفری را که در سبزه زار ها می رویند نوازش میدهد و آنگاه پربار چمن را
به نظاره می نشیندو همین که در مرغزاران حریر پوش به میزبانی مردان پاکدل دشت می شتابد نالهء
نی را می شنود و وظیفه دار این پیام میگردد . . .

 

******************************************

 

رونق عهـــد شبابست دگــر بوستان را / میرسد مـــژده گل بلبل خوش الحان را
ای صبا گر به جوانان چمـن بـاز رسی / خدمت ما برسان سرو گل ریحـــان را

 

******************************************

 

ای نو بهار خنـــدان از لامکان رسیـــــدی / چیزی به یار مانی از یـــار ما چه دیـــدی
خندان و تازه رویی سر سبز و مکشبویی / همرنگ یار مایی یا رنگ از او خریــدی

 

******************************************

 

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید
جم بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد

 

******************************************

 

متن اداری
بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز بهار زندگیتان بی انتها باد سال نو مبارک

 

******************************************

 

متن دوستانه و اداری
با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد،

برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایت بهاری و بهارت جاودانه باد

 

******************************************

 

ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها ای تدبیر کننده روز و شب ای دگرگون
کننده حالی به حالی دیگر حال مارا به بهترین حال دگرگون کن سال نو مبارک

 

******************************************

 

مثل لحظه ای که باغ, در ترنم ترانه شکوفا میشود, غرق در شکوفه میشود روزگارتان بهـار
لحظه هایتان پر از شکوفـه باد. سال نـو مبارک

 

******************************************

 

بنگر به رستاخیز طبیعت که چه زیباست . و هر سال ستاخیزی دیگر را تجربه می کنیم و چه زیباتر رستاخیز انسان در این عصر آهن وتباهی

 

******************************************

 

متن برای دوستان وبلاگی
ورود به این عید سعید باستانی بنا به دلایل فنی برای شما مسدود می باشد . لطفا اصرار نفرمایید!عید شما مبارک

 

******************************************


متن برای پدر و مادر
عید نوروز را به
گلهای یاس بهشت آرزوهایم ،پدر و مادر عزیزم
که عطرشان پایدار ومهرشان ستودنی است
تبریک می گویم


******************************************


متن اداری و مودبانه
با سلام-در آستانه فرا رسیدن "عید نوروز باستانی" و طمطراق پیک بهاران و آغاز سال نو تبریک
و تهنیت صمیمانه را تقدیم شما و خانواده محترمتان داشته و در پرتو الطاف بیکران خداوندی
، سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندیم.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:سال نو , پيامك هاى سال نو ,, | 1:46 قبل از ظهر | نویسنده : باربد |

 لحظه سال تحويل :

30 اسفند 1392 

چهارشنبه 

ساعت 14 : 13 :56

( دو پس از ظهر )

پارسى را پاس بداريم .

ما رو هم ياد كنيد



تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:لحظه تحويل سال, | 9:18 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

 چنین گفت زرتشت:
” که سوزانید بدی را درآتش ، تا ز آتش برون آید نیکی”
پس تو نیز چنین کن
.

.

.

بیا در غروب آخرین سه شنبه سال برای گردگیری

افکارمان آتشی بیافروزیم کینه ها را بسوزانیم

زردی خاطرات بد را به آتشو سرخی عشق را از

آتش بگیریم آتش نفرت را در وجودمان خاموش کنیم
.
.
.
.
ما امسال میخوایم واسه چهارشنبه سوری یکی از پرایدامونو آتیش بزنیم ، تازه شاید پوست پسته هامو بریزیم توی آتیش که بیشتر گُر بگیره …
الان متوجه سطح اقتصادی ما شدید یا بیشتر مسئله رو بشکافم ؟؟؟ 
.
.
.
.

سوختن غصه هاتان توی اتیش ارزومه
***چهارشنبه سوزی به همه اتیش پاره ها مبارک****



تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:چهار شنبه سورى , زردشت , عشق, | 9:7 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |

با سلام 


این مطلب رو از مجله روزهای زندگی کپی کردم

بازیکنان به ترتیب به سوالات زیر پاسخ داده اند

1-بهترین روز سال 91

2-بدترین روز سال 91

3-یک شایعه عجیب

سید مهدی رحمتی 

1-تولد فرزندم عطا

2-باخت به ازبکستان

3-عمران زاده سوپراستار سینمای ایران

خسرو حیدری

1-صدرنشینی استقلال

2-حذف از لیگ قهرمانان

3-خسرو حیدری به پرسپولیس پیوست

جواد نکونام


1-پیروزی مقابل کره با گل خودم

2-باخت برابر لبنان

3-نکونام از کودکی استقلالی نبود


آرش برهانی


1-رکورد گلزنان استقلال را شکستم

2-شکست مقابل سایپا

3-پرسپولیس در کورس قهرمانی


حنیف عمران زاده


1-همه روزهایم خوب بود

2-حذف از لیگ قهرمانان

3-کیانوش رحمتی از فوتبال خداحافظی کرد


ایمان موسوی


1-گلزنی برای استقلال برابر المینیوم

2-روز بد نداشتم

3-شایعه ای نیست


کیانوش رحمتی


1-بازگشتم به میادین

2-جراحی پایم مصدومیت طولانی

3-آبی و قرمز خصوصی شدند


هاشم بیک زاده


1-بازگشت به استقلال

2-خط خوردن از تیم ملی

3-عمران زاده به ستارگان جهان دعوت شد


سیاوش اکبرپور


1-قرار داد با استقلال

2-بازی نکردن در دربی به خاطر مصدومیت

3-استقلال قهرمان نمی شود


عباس محمد رضایی


1-پیوستن به استقلال

2-باخت به ازبکستان

3-پرسپولیس قهرمان آسیا شد                                                                                                              

دوستان شما از حرف کی بیشتر خوشتون اومد؟ من که بیشتر از شایعه آرش خوشم اومد یعنی سلطان جزغاله کردن لنگه آرش خخخخخخخخخ  تا آپ بعدی بای اس اسی ها



تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 5:19 بعد از ظهر | نویسنده : باربد |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
  • فال روزانه
  • آریس پیکس